 |
Spóldzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze" Niezależne forum mieszkańców Spóldzielni Przy Metrze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darekp10
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:49, 30 Sty 2013 Temat postu: Zepsuty wodomierz |
|
|
Witam,
Dzisiaj przyszło mi rozliczenie za zużytą wodę, ku mojemu zdziwieniu stan ciepłej wody w kuchni był taki sam jak 3 miesiące temu. No więc do kuchni, kran na max, pod zlew a tam licznik się nie kręci.
I pytanie następujące, kto za to odpowiada i gdzie to zgłosić, jest jakiś regulamin dotyczący liczników? Czy spółdzielnia po ewentualnej naprawie ma prawo naliczyć opłaty wstecz za zużytą wodę na zasadzie jakiegoś średniego wyliczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anemon
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:33, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem, nalezy udac się do działu rozliczeń za lokal (czynszów?).
Zgłosić następnie do działu technicznego i czekac na sprawdzenie wodomierza. Spółdzielnia nie powinna naliczyć zużycia wody za okres wadliwego odczytu z wodomierza, bo i jak ustalić ile wody zostało zużyte???
Poza tym zwykle to pracownik sp-lni odczytuje wskaźniki wodomierzy i ktos w sp-lni nalicza opłaty za zużycie wody (i ponosi za to chyba jakąś odpowiedzialność jako pracownik) , więc powinien zwrócić uwagę na blędne odczyty- że zużycie wody z danego wodomierza stoi w miejscu przez parę miesięcy...
Tak na zdrowy rozum...
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LanciPan
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:09, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
niestety, większość pracowników w sm to relikt przeszłości i bylejakości /przepraszam tych którzy są nieliczni w tym gronie/. Tutaj nikt nie poniósł konsekwencji zad bylejakość, niedoróbki, złe rozliczenia, nieodbieranie telefonów, brak żarówek, śmietniki w opłakanym stanie, puste garaże, zniszczoną zieleń......wyliczać można tysiące.
Dodam, iż za odczyty pobierana jest od każdego z nas opłata........pytam za co??? Wiele można zrzucać na były zarząd ......ale obiektywnie nie tylko stępień tam przebywał i "zarządzał". Poziom administrowaniem zasobami jest niestety ŻAŁOSNY - bez względu na zmiany z zarządzie.......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NEO
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:06, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Z przykrością muszę ci przyznać rację.
Łatwo jest zmienić stronę internetową, ale mentalności ludzi łatwo zmienić się nie da. Lata praktyki wrosły w mózgi.
Mi się zdawało, że wystarczy zmienić zarząd, żeby oni zaczęli pracować. Tymczasem oni pracowali zawsze jako bezmyślni wykonawcy poleceń zarządu i nie potrafią być samodzielni i kreatywni. Zarząd własnymi rękami przecież żarówek nie wymieni.
Czas. Potrzebny jest czas. Oni psuli tę spółdzielnię 15 lat. Odwrócenie tego procesu jeszcze musi potrwać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Weteran
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:46, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
LanciPan napisał:
"Dodam, iż za odczyty pobierana jest od każdego z nas opłata........pytam za co???"
Za to, że nic nie ma za darmo. Mnie się marzy, żeby kiedyś otrzymywać w rozliczeniu kosztów utrzymania mojego mieszkania rozbicie na znacznie więcej pozycji, np. sprzątanie, utrzymanie zieleni, itd. Wiedza za co i ile płacimy daje możliwości analizowania i ewentualnej redukcji kosztów.
Zupełnie inną sprawą jest jakość wykonywanej pracy. W RWE - i nie tylko - po stwierdzeniu znaczącego spadku zużycia natychmiast zjawia się pracownik w celu kontroli układu pomiarowego. Tylko nie popadajmy w paranoję, pomyłki wszędzie się zdarzają. Ważne na jak dużą skalę. Za zużytą wodę tak czy inaczej ktoś załaci. Jeżeli nie lokator, to wszyscy mieszkańcy budynku. Wodomierz z którego rozliczane jest przez MPWiK zużycie wody, jest jeden, wspólny dla całego budynku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NEO
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 1769
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:48, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Weteranie, nawet w RWE różnie bywa.
Dotknął mnie przypadek, że miałem duże zużycie prądu. Niestety licznik był w zamkniętym pomieszczeniu i nie mogłem go kontrolować. Gdy jednak w ogóle z lokalu nie korzystałem, a zużycie było dalej na podobnym poziomie, zacząłem pisać reklamacje. Po 10 i kilku karkołomnych awanturach u miłych pań wreszcie przyszedł technik i stwierdził, że jest zepusty wyświetlacz. W trakcie mojego śledztwa doszedłem, że od 3 lat inkasent zgłaszał tę wadę, ale nikt się nie pofatygował, dopóki nie zrobiłem awantury, a faktury były wystawiane na podstawie prognozy. Tajemnicze laboratorium przyszłało mi wyliczenie nadpłaty na dobre 3 tys. Ale mi wygląda na dobre więcej niż 3. I co mam robić? Napisać do zarządu dzwonków tramwajowych?
Każdą podejrzaną rzecz należy zgłaszać do administracji. Jeśli przedstawiono ci wadliwe naliczenie, zażądaj protokołu ze spisu liczników z odczytu ostatniego o poprzedzającego. Wykaż błąd pracownika, bo brak wzroostu zużycia wody powinno wzbudzić zainteresowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ph14
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:10, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Neo, a mi się wydaje, że program powinien być tak skonstruowany, że sam wychwytuje nieprawidłowości, czyli, np. zerowe zużycie. Taka systemowa autokontrola, która z automatu uruchamia służby techniczne spółdzielni w razie zauważonych przez system nieprawidłowości. Mam nadzieję,że p. prezes Kunstetter szybko to zorganizuje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ph14 dnia Sob 22:12, 02 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|